Novosti
Budući novinari na terenskoj nastavi u – budućem prostoru Hrvatskoga športskog muzeja
Najavljeno otvorenje prvoga stalnog postava Hrvatskog športskog muzeja za javnost povećava interes građana za djelovanje i poslanje ove javne kulturne ustanove. Među onima koji su obišli prostor u centru Zagreba prije službenog otvorenja predviđenog za kraj godine, bili su i studenti dvaju zagrebačkih sveučilišta.
Polaznici jednosemestralnog kolegija Sportsko novinarstvo na Sveučilišnom odjelu komunikologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu i stručnom studiju novinarstva na VERN-u i njihov nastavnik, sportski novinar i urednik Jura Ozmec, u sklopu svoje terenske nastave imali su prilike ući u prostor i doznati što će se sve u njemu nalaziti. Ravnateljica Danira Bilić izložila im je koncept uređenja stalnoga postava i govoreći o ciljevima Muzeja naglasila da je usmjeren prikupljanju i promociji hrvatske sportske baštine.
Studentima se izrazito svidio način kako će stalni postav Muzeja objediniti povijest i nastanak sportova i tjelovježbe te sve najvažnije uspjehe hrvatskih sportaša i sportašica do današnjih dana. Mladi gosti mogli su, na temelju 3D prezentacija, doživjeti kako će prostor, premda još u fazi uređenja, biti moderan, modularan, atraktivno uređen s pregršt interaktivnih i multimedijalnih sadržaja.
To su potvrdili i u razgovoru s izaslanstvom muzeja u kojem su osim ravnateljice bili i viši kustos Marijan Sutlović i voditelj odnosa s javnošću Sergej Novosel Vučković. Razgovor im je poslužio i kao temelj za pripremu seminarskog rada o Muzeju, što im je za zadatak dao profesor Ozmec. U kratkoj anketi nakon posjeta većina se izrazila da im se dopada cijeli koncept, a ne samo fotografije, predmeti ili prostor. Studente Muzej hrvatskog športa asocira na najveće uspjehe, ponos, zajedništvo… S obzirom na novinarstvo kao njihov budući poziv, vezan i za odnose s javnošću, smatraju da bi muzej kao instituciju u javnosti trebali promovirati poznati hrvatski sportaši kojima vjeruju starija populacija, a ne poznati domaći influenceri “općeg” tipa.
Prenoseći stav svoje generacije, polovica kaže da bi se o djelatnostima Muzeja najviše voljeli informirati putem Instagrama, trećina najboljim izvorom informacija smatra web stranicu, dok nešto manje njih poručuje da bi se najviše informirali s Facebooka, koji je zasad i najpraćeniji kanal Muzeja na društvenim mrežama. Izrazili su se i cijeni ulaznica i očitovali se i mogućim novim sadržajima koje bi muzej trebao ili mogao uvesti. Tako, primjerice, navode da Muzej treba uvesti i igre, radionice, više taktilnih predmeta i rekvizita, interaktivnih instalacija… što je sve u određenoj mjeri i predviđeno stalnim postavom i programom.